وزیر کشور تاکید کرد : قیمت مبنای بلیط‌های پرواز به سمت عتبات عالیات تعیین شد و بلیط‌ها بر اساس آن قیمت به فروش خواهند رسید و از هواپیما‌های عراقی و دیگر کشور‌ها برای تسهیل پرواز‌ها استفاده خواهیم کرد.




احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه ماموریت اربعین حسینی گفت: همکاری گسترده با دولت، ارتش، پلیس و حشد شعبی در عراق برای تضمین امنیت زوار انجام شده است.

وی افزود: فراجا، سپاه و وزارت اطلاعات در ایران تمامی تدابیر لازم را برای سفری امن و راحت فراهم کرده‌اند و  در آغازین روز سفر اربعین، مرز‌ها به طور کامل آماده هستند و امیدواریم زوار تجربه‌ای پربرکت داشته باشند.

وزیر کشوری ادامه داد: قیمت مبنای بلیط‌های پرواز به سمت عتبات عالیات تعیین شد و بلیط‌ها بر اساس آن قیمت به فروش خواهند رسید و از هواپیما‌های عراقی و دیگر کشور‌ها برای تسهیل پرواز‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود:: مرز مهران آماده است و مشکلی ندارد، اما توصیه ما به همه عزیزان و زوار این است که از همه مرز‌ها استفاده کنند.

وحیدی اظهار داشت: شش مرز؛ دو مرز در خوزستان، یک مرز در ایلام، یک مرز در کرمانشاه، یک مرز در کردستان و یک مرز در آذربایجان غربی فعال هستند.

وی افزود: عزیزان ما و زوار می‌توانند سفرهایشان را بین این مرز‌ها توزیع کنند و بر اساس شرایط آب و هوایی و حمل و نقل از هر کدام از مرز‌ها استفاده کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: خواهش ما این است که زوار در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و اعلام کنند از کدام مرز و با چه وسیله‌ای عبور خواهند کرد.