تیم ملی والیبال ایران بازی پنجم خود در لیگ ملت های ۲۰۲۴ را به ژاپن واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ ملت های ۲۰۲۴ و در آغاز هفته دوم مسابقات به مصاف ژاپن رفت و در ۳ ست پیاپی مقابل حریف قدرتمند خود شکست خورد. ایران با این باخت ۲.۹۹ امتیاز دیگر را هم در رنکینگ از دست داد و با  ۱۹۲.۲۹ امتیاز در جایگاه شانزدهم دنیا جا خوش کرد!

ایران هر ۴ بازی گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشت و یک امتیاز دارد. ژاپن میزبان هفته دوم نیز در هفته نخست ۳ برد و یک باخت را ثبت کرده است.

ترکیب ابتدایی ایران: محمد طاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی. سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب اولیه ژاپن: یامائوچی، ایشیکاوا، سکیتا، نیشیدا، تاکاهاشی، اوندورا، اوگاوا. سرمربی: فلیپ بلین

ست اول؛ ۲۵-۲۳ ژاپن

ایران بدون توجه به جو سالن بازی را خوب آغاز کرد و با اینکه ژاپن ۳ امتیاز اختلاف ایجاد کرده بود اما شاگردان پائز خیلی زود آن را کاهش دادند. در ادامه اما ژاپنی ها بازی بی نثصی از خود به جای گذاشتند و ۱۵ بر ۱۱ جلو افتادند. ژاپن از اواسط بازی بازهم بی نقص کار کرد و ۲۳-۱۹ جلو افتاد. با توپ گیری و سرویس های خوب بازی ۲۳-۲۲ شد. در نهایت ست را ژاپن ۲۵-۲۳ برد.

ست دوم؛ ۲۵-۲۲ ژاپن

در این ست هم ایران نمایش خوبی داشت و حتی اواسط ست توانست دو امتیاز از رقیب قدرنمند خود پیش بیفتد اما شاگردان بلین نه تنها امتیازات را جبران کردند بلکه ۱۶-۱۴ نیز جلو افتادند. نیشیدا در این ست هم برای ژاپن فوق العاده عمل کرد و توانست در موقعیت های دشوار به داد تیمش برسد. این ست هم با برتری ۲۵ بر ۲۲ ژاپن پایان یافت.

ست سوم؛ ۲۵-۱۷ ژاپن

در این ست ایرا تلاش زیادی انجام داد تا بتواند برنده باشد و بازی را به ست چهارم بکشاند اما ژاپن ثابت کرد دیگر آن تیمی از پیش بازنده مقابل ایران نیست و با یک برنامه ریزی کار را به جایی کشانده که ملی پوشان ایران توانایی گرفتن ست را هم از این تیم ندارند. شاگردان بلین با نتیجه ۲۵ بر۱۷ این ست را بردند.