یک موشک هایپرسونیک یمنی با سرعتی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در ساعت (حدوداً ۱۲ برابر سرعت صوت) ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه صبح روز یک‌شنبه از یمن شلیک شد و بعد از طی مسافتی نزدیک به ۲ هزار ۱۰۰ کیلومتر، با عبور از شش لایه پدافندی اسرائیل و متحدانش، حدود ۱۱ و نیم دقیقه بعد، در مرکز سرزمین‌های اشغالی در تل‌آویو فرود آمد

ساعت (حدوداً ۱۲ برابر سرعت صوت) ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه صبح روز یک‌شنبه از یمن شلیک شد و بعد از طی مسافتی نزدیک به ۲ هزار ۱۰۰ کیلومتر، با عبور از شش لایه پدافندی اسرائیل و متحدانش، حدود ۱۱ و نیم دقیقه بعد، در مرکز سرزمین‌های اشغالی در تل‌آویو فرود آمد، عملیاتی که ۵۷ روز بعد از حمله اسرائیلی‌ها به الحدیده، انجام شده و نشان داد که یمنی‌ها و محور مقاومت همچنان برای انتقام گرفتن از اسرائیل، مصمم هستند. یمنی‌ها با گفتن اینکه «دشمن اسرائیلی باید منتظر حملات بیشتر و عملیات ویژه آتی» باشد، این سیگنال را به رهبران تل‌آویو ارسال کردند که عملیات سحرگاه یک‌شنبه، فقط یک تست در وعده انتقام از صهیونیست‌ها است و به قول نصرالله، اسرائیلی‌ها همچنان بایستی «یک لنگه پا» منتظر پاسخ مقاومت باشند. رهبر انصارالله دیروز وعده کرد که حملات بعدی سنگین‌تر خواهد بود.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیمه مردادماه گفته بود: «ایران، حزب‌الله و یمن پس از ترور «هنیه» و «شکر» و بمباران حدیده پاسخ خواهند داد و انتظار یک هفته‌ای رژیم صهیونیستی برای پاسخ محور مقاومت بخشی از مجازات آن‌ها است. در گذشته دشمن فقط در مرز با لبنان یک‌لنگه‌پا ایستاده بود ولی امروز همه اسرائیل یک‌لنگه‌پا ایستاده است و همه منتظرند.» گذر زمان، در پاسخ جبهه مقاومت به ترور اسماعیل‌هنیه، فؤادشکر و حمله به الحدیده، تردید‌هایی درباره جدی بودن پاسخ ایجاد کرده بود، ولی حمله صبح یک‌شنبه یمنی‌ها در روز ۳۴۵ جنگ غزه نشان داد که صهیونیست‌ها باید کماکان در وحشت انتقام محور مقاومت به سر ببرند یا به تعبیر نصرالله همچنان «یک‌لنگه‌پا» بایستند. گزارش‌ها حاکی از این است که یمن در این عملیات، با شلیک این موشک بالستیک از ۲۲ نقطه دفاع هوایی صهیونیست‌ها عبور کرد و آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و خسارات مادی به ایستگاه اصلی قطار در نزدیکی مدیین و در ۶کیلومتری پایگاه هوایی بن‌گورین را رقم زد. این موشک حدود ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه صبح شلیک شد و آژیر‌های خطر در ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه صبح در تل آویو به صدا درآمدند.

نفوذ به مجموعه چندلایه سامانه‌های پدافندی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در آغاز جلسه کابینه به شدت به حمله یمنی‌ها واکنش نشان داد و گفت: «حوثی‌ها باید تا الان می‌دانستند که برای هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به ما بهای سنگینی می‌پردازند. کسانی که نیاز به یادآوری دارند، به بازدید از بندر حدیده خوش آمدید. ما در یک کارزار چند عرصه‌ای علیه محور شیطانی جمهوری اسلامی هستیم که برای نابودی ما تلاش می‌کند.» رجزخوانی نتانیاهو در شرایطی است که یوسی ملمان، کارشناس امنیتی صهیونیست گفت: «موشک حوثی‌ها به کل مجموعه چندلایه سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل، پیکان، فلاخن داوود، گنبد آهنین، هواپیماها، پاتریوت و سامانه‌های پارازیت نفوذ کرد.»

رسانه‌های عبری اعتراف کردند که ماهواره‌های جاسوسی اسرائیل و امریکا در شناسایی موشک یمن شکست خوردند. وبگاه عبری «واللا» گزارش داد: «ماهواره‌های جاسوسی اسرائیل و امریکا که قرار بود پایگاه‌های احتمالی شلیک موشک در یمن را ردیابی کنند موفق به رصد موشک نشدند.» واللا افزود: «قرار بود ماهواره‌های امریکایی گرمای شدید تولید شده توسط موتور موشک را دریافت کرده و به ارتش اسرائیل گزارش دهند. همچنین قرار بود رادار‌های ناو‌های امریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ این موشک را که در راه اراضی اشغالی بود، شناسایی و رصد کنند.» این وبگاه در ادامه گزارش خود آورد: «این موشک قرار بود توسط رادار دوربرد ایکس در نقب که توسط سربازان امریکایی اداره می‌شود یا رادار سیستم پیکان (ختس) شناسایی شود.»