سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه با بیان اینکه واشنگتن همواره رویکرد غیر دوستانه علیه مسکو داشته، گفت که آمریکا و اروپایی‌ها مستقیما در اوکراین دخالت دارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) بر پاسخ قاطع به حملات علیه خاک این کشور تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کاخ کرملین با بیان اینکه واشنگتن همواره نگرش منفی و غیر دوستانه نسبت به روسیه دارد، گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت دارند و هر گام جدید این دخالت را افزایش می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی این موضوع را رد نکرد که تصمیم برای هدف قرار دادن روسیه با موشک‌های آمریکایی از قبل گرفته شده و تلاش می‌کنند آن را از طریق رسانه‌ها رسمی کنند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه به حملات علیه خاک خود پاسخ مناسب خواهد داد، اظهارداشت: عملیات نظامی ویژه، خود پاسخی به حملات احتمالی با سلاح‌های غربی به عمق خاک روسیه است.

پسکوف در این‌باره توضیح داد: عواقب حملات نیروهای اوکراینی علیه تأسیسات زیرساخت نفتی به لطف اقدامات انجام شده و کار سامانه‌های پدافند هوایی روسیه بسیار ناچیز است.

طبق این گزارش، وی همچنین اضافه کرد: کنار گذاشتن سیاست غرب در استفاده از اوکراین به عنوان وسیله‌ای برای سرکوب روسیه، می‌تواند از چند جهت به درگیری پایان دهد.

این مقام روس درخصوص اولین مناظره تلویزیونی دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: ما فرصت پیگیری زنده آن را نداشتیم، اما اظهارات منتشر شده در رسانه‌ها را بررسی کردیم.

روز گذشته نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که آمریکا به هر قیمتی به دنبال حفظ سلطه خود بر جهان است