17 مرداد در تقویم به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، روزی که مدیران و سازمان ها سعی می کنند خود را حامی خبرنگاران نشان دهند اما امسال به لطف دولت همین تبریک ساده هم از خبرنگاران دریغ شد.

به گزارش نیمروز، آنجه مظلومیت خبرنگاران را بیش از همیشه به نمایش گذاشت تعطیلی امروز سازمان ها و ارگان ها و بانک ها در روز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار بود اما خود خبرنگاران به اقتضای شغل در این روز تعطیل نیستند و رسانه ها به فعالیت عادی خود در گرمترین روز های سال ادامه خواهند داد.

از طرفی مظلومیت دیگر خبرنگاران سوء استفاده از نام این عزیزان است به نحوی که اگر این روزها به محافل رسانه ای و نشست های خبری سری بزنید با انبوهی از عناصر مواجه خواهید شد که در سال یک روز خبرنگار هستند و با حضور در نشست های خبری با هدف گرفتن هدیه ،خبرنگاران اصیل و حرفه ای را بدنام می کنند.

مظلومیت دیگر خبرنگاران توقعات نابجای مسئولان است که خبرنگاران را به عنوان تریبون خود فرض می کنند و کوچکترین نقدی از جانب خبرنگاران را بر نمی تابند.

مظلومیت دیگر هم کاسب های حرفه ای هستند که شغل خبرنگاری را پلی برای گرفتن ارتباط و یا پست و سمت می دانند و با غصب این نام هدف اصلی خود را زد و بند و یا گرفتن مسئولیت تعریف می کنند .

دست آخر اینکه این روزها فعال شدن هدایای دولت و یا اپراتور ها به اسم خبرنگاران را شاهدیم اما چه کسی است نداند چه انبوهی از افراد بی نام و نشان در این لیست ها به عنوان خبرنگار در حال گرفتن این هدیا هستند و احتمالا به ریش خبرنگاران واقعی می خندند.

خبرنگاری در ایران از سخت ترین مشاغل است که حقوق حداقلی و ثبات شغلی حداقلی برای آن تبدیل به رویه شده است این روز را به خبرنگاران واقعی تبریک گفته و آرزومندیم خبرنگاران همواره پیامبر خبرهای خوب برای مردم باشند.