آمیت شاه وزیر کشور هندوستان روز سه‌شنبه از به‌کارگیری 5000 افسر پلیس کاملاً آموزش‌دیده موسوم به تکاورهای سایبری در پنج سال آینده خبر داد.

این افراد با سرعت بالا به حملات سایبری در سراسر کشور پاسخ می‌دهند و از وقوع آنها تاحدامکان جلوگیری می‌کنند.

وی در این مورد گفت: ما در پنج سال آینده ۵۰۰۰ تکاور سایبری خواهیم داشت. این تکاورها به‌سرعت به تهدیدات سایبری پاسخ خواهند داد و امنیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، حوزه پزشکی قانونی دیجیتال و واکنش سریع نسبت به بلایای طبیعی را تأمین خواهند کرد.

وزیر کشور هند امنیت سایبری را بخشی از امنیت ملی این کشور خواند و گفت: رشد کشور بدون تضمین امنیت سایبری امکان‌پذیر نیست.

ویشال دیمان، معاون مدیر مرکز هماهنگی جرائم سایبری هند موسوم به I4C، نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: یک پایگاه‌داده متمرکز حاوی اطلاعات حساب‌های بانکی مشکوک و شناسه‌های مرتبط افتتاح شده که داده‌های آن به روشی ایمن با بانک‌ها و مؤسسات مالی به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گفته وی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و سازمان‌های مجری قانون، از این اطلاعات برای تقویت مدیریت خطر نیز استفاده خواهند کرد. این اطلاعات به مبارزه با مجرمان سایبری که هیچ مرزی ندارند، کمک می‌کند. از این سامانه می‌توان برای جستجوی دقیق اطلاعات مربوط به هر حساب بانکی یا شخص مشکوک استفاده کرد. این سامانه به بانک‌ها هم امکان می‌دهد تا تراکنش‌های مشکوک و افراد مرتبط با آنها را به‌صورت آنی ردیابی کنند.