تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه ۴ بر ۲ هنگ کنگ را شکست داد.

در ادامه رقابت های مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، تیم ملی ایران از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف میزبان خود هنگ کنگ رفت و با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ پیروز شد.

تیم ملی ایران در گروه E رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، با ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ هم گروه است. شاگردان قلعه نویی در این گروه با ۱۳ امتیاز از ۵ بازی در صدر جدول قرار گرفته اند و ازبکستان با ۱۰ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم قرار دارد. هنگ کنگ نیز با ۱ امتیاز در قعر جدول این گروه است.

ترکیب هنگ کنگ:یاپ هونگ فای، لئون جونز، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو، چان‌مینگ رابی وو، هی وی ما و مت او

ترکیب ایران:سید پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

گزارش بازی

بازیکنان ایران از همان ابتدا موقعیت های مختلفی ایجاد کردند و در چند صحنه شانس گلزنی هم داشتند تا اینکه در دقیقه ۱۲ مهدی طارمی موفق شد از روی نقطه پنالتی گل اول را به ثمر برساند. با وجود این تنها ۲ دقیقه بعد و در دقیقه ۱۴ روی حمله بازیکنان هنگ کنگ از سمت چپ و اشتباه عجیب خط دفاعی، وی ما بازی را به تساوی کشاند. در ادامه آهنگ بازی افت کرد و بازی موقعیت چندانی نداشت تا اینکه در دقیقه ۳۳ ایران بار دیگر توسط طارمی صاحب پنالتی شد و خود مهدی طارمی با یک ضربه چیپ، گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۶، مهدی طارمی بار دیگر گلزنی کرد و این بار با یک ضربه روی خط محوطه جریمه هت تریک کرد تا ایران ۳ بر ۱ پیش بیفتد اما تنها ۳ دقیقه بعد و در دقیقه ۵۹ روی یک ارسال کرنر و دفع توپ ناقص توسط بازیکنان ایران، پینتو با یک ضربه زمینی گل دوم تیمش را زد تا بازی ۳ بر ۲ شود. در ادامه بازیکنان ایران بار دیگر توانستند به گل برسند و این بار سردار آزمون در دقیقه ۶۵ و در حرکتی انفرادی گل چهارم ایران را زد.