این غول فناوری درحال آزمایش یک شخصیت انیمیشنی است که بتواند از مشتری پشتیبانی کند

 

 

هوش مصنوعی ایکس باکس در راه است

 

مایکروسافت درحال افزودن هوش مصنوعی به تقریبا تمام محصولات خود است. از جستجوی بینگ گرفته تا پاورپوینت. اکنون درحال آزمایش هوش مصنوعی برای پشتیبانی مشتری در ایکس باکس خود است.

هایا ژانگ, مدیر کل هوش مصنوعی در ایکس باکس , گفت؛ “ما درحال آزمایش یک عامل مجازی برای پشتیبانی ار ایکس باکس هستیم . این هوش مصنوعی به کاربران این امکان را میدهد تا با یک شخصیت مجازی هوشمند تعامل کنند و ار خدمات پشتیبانی پیشرفته بهره مند شوند. ”  این شخصیت انیمیشنی از اطلاعات موحود در صفحات پشتیبانی  ایکس باکس برای پاسخگویی به سوالات بازیکنان استغاده خواهد شد. و همچنین این چت بات می تواند درخواست های بازپرداخت بازی ها را پردازش کند .

 

این اقدام نشان می دهد که مایکروسافت درحال ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود است . ساخت یک چت بات که  برای پاسخگویی به سوالات و دادن اطلاعات طراحی شده است , بسیار فراتر از فتاوری های اولیه هوش مصنوعی  همچون کوپایلت است که مایکروسافت به موتور جستجوی بینگ و آفیس خود اضافه کرده است .

مایکروسافت پیش از این نیز به این نوع محصولات اشاره کرده است. برای مثال : استفاده از هوش مصنوعی صوتی برای کمک به افراد در پر کردن فرم ها , و یا هوش مصنوعی که بیانیه های مطبوعاتی , گزارش های مالی یا رونوشت های جلسات را خلاصه می کند . این غول فناوری , هوش مصنوعی را به عنوان یک جنبه مرکزی محصولات خود قرتر داده است. به طوری که یک دکمه اختصاصی AI Copilot  را به طرح بندی کیبورد اضافه کرده است.

مایکروسافت هنوز نگفته است که هوش مصنوعی ایکس باکس چه زمانی راه اندازی خواهد شد  با توجه به رویکرد فعلی این شرکت در زمینه ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود, می توان انتظار داشت که این ویژگی در أینده نزدیک در دسترس کاربران قرار گیرد