در روزهای اخیر فشارها بر علیرضا زاکانی شهردار تهران برای استعفا یا برکناری به اوج خود رسیده است، البته به نظر می رسد این فشارها سیاسی و به خاطر حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش نیمروز البته اگر چرخی در شهر بزنیم موضوعات مهمی در سطح شهر مشاهده می شود که متاسفانه از نگاه مسئولان غافل است.  قاعدتا اهالی تهران شاهد فعالیت پر شتاب در اسفالت معابر هستند اما اگر زاکانی در دوره باقی مانده خود دو معضل تهران را رفع کند قطعا مردم برای همیشه از او به نیکی یاد خواهند کرد یا دست کم او را مورد شماتت قرار نخواهند داد.

بسیار عجیب است که ایران با توانمندی همه جانبه معضلی به نام پله برقی دارد؛ قاعدتا آقای زاکانی می تواند ماموریتی ویژه برای همکاران خود تعریف کند که در یک سال باقی مانده تمام پله برقی های معیوب تهران تعمیر و به چرخه فعالیت بازگردند.

هرچند ادعای مسئولان شهری دست داشتن تحریم در مشکلات پله برقی ها است اما کماکان این مشکل قابل رفع شدن است چون اگر کشور قادر به تامین نیازهای خود در سایر حوزه های تحریمی بوده قاعدتا حل مشکل پله برقی به عنوان نیاز روزمره مردم در مترو و معابر هم از این قاعده مستثنی نیست.

موضوع دیگر حل مشکل زباله های شهری است که بعضا شهر را از نظر بصری نا زیبا می کند و به نظر می رسد مدیریت شهری در این زمینه هم تدابیری را باید مد نظر قرار دهد.