خبر وام های کلان میلیاردی با سود اندک در هر سازمان و ارگانی بلوا به پا می کند چه برسد که این سازمان محل سرمایه گذاری مردمی باشد که چند سال است به خاک سیاه نشسته اند!

به گزارش نیمروز، روز گذشته لیستی منتشر شد که بر اساس آن رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس هر کدام بین یک تا دو و نیم میلیارد تومان وام با سود ۴ درصد برای خود لحاظ کرده اند.

در اینجا چند مسئله مطرح می شود، نخست اینکه سازمان بورس زیرمجموعه وزارت اقتصادی است که بانک های زیر مجموعه اش برای ۵۰ میلیون تومان وام به مردم انواع ضمانت ها و اسناد را مطالبه می کنند در نهایت هم برای ۵۰ میلیون تومان وام حدود ۶۵ میلیون تومان باز پس می گیرند و حالا اینگونه نسبت به پرداخت وام تقریبا بی بهره به مدیران خود و کارمندانشان بذل و بخشش می کنند.

مسئله دوم که عمق فاجعه را بیشتر نشان می دهد اینکه بورس در نتیجه سوء مدیریت های مدیران این مجموعه در سال های اخیر به کوره ریال سوزی تبدیل شده است و چه زندگی ها که به خاطر سقوط بورس از هم نپاشید و چه خانواده ها که بخاطر ضرر و زیان های ناشی از ریزش بورس دچار انواع بیماری های روحی و قلبی نشدند و حالا مدیران بورس از محل پودر شدن سرمایه مردم برای خودشان وام تخصیص می دهند.

کاش مدیران سازمان بورس این پول ها را که از محل ویرانی زندگی مردم و دود شدن سرمایه آنان جمع شده را وارد زندگی شان نکنند و هزاران آه و لعنت و نفرین را برای خودشان نخرند!