با پایان فعالیت دولت شهید رئیسی و آغاز به کار دولت پزشکیان برخی مقامات دولت سابق دست به افشاگری درباره برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت سابق زده اند.

به گزارش نیمروز، خاندوزی وزیر اقتصاد دولت قبل به تازگی گفته است که ما در وزارت اقتصاد و دارایی با این زمانبندی و جزئیات حذف ارز ترجیحی موافق نبودیم اما مسئولیت کل پروژه با سازمان برنامه بود. سازمان برنامه مصر بود تا این کار را انجام دهد.
او در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان می کند: پیش از جلسه رای اعتماد بنده با من از سازمان برنامه صحبت کردند که شما که می‌خواهی رای اعتماد از مجلس بگیرید بدانید که قرار است حتماً چنین اقدامی را در ستاد اقتصادی دولت پیگیری خواهیم کرد و شما نیز همراه باشید.
به نظر می رسد در این جمله، خاندوزی به نقش مخبر در این سیاست اشاره دارد چرا که فرمانده ستاد اقتصادی دولت معاون اول رئیس جمهور بوده و از این گذشته مخبر و رئیس سازمان برنامه و بودجه هماهنگی کامل داشتند.
پیش از این هم حجت عبدالملکی وزیر اسبق کار که افزایش حقوق تاریخی حدود ۴۰ درصد یادگار دوران اوست گفته بود که افزایش حقوق قرار بود در کنار یک بسته اقتصادی اجرایی شود اما این اتفاق رخ نداد و اعلام بسته به بعد از رفتن او موکول شد!

اظهارات برخی مسئولان اقتصادی دولت درباره نقش مخبر در عملیاتی نشدن تصمیمات مهم و یا اجرای غلط سیاست ها بعید به نظر می رسد که به دو مسئول ختم شود و با توجه به عملکرد ضعیف دولت شهید رئیسی در حوزه معیشت و اقتصاد احتمالا در آینده انتقادات بیشتری از طرف مسئولان دولت سابق نسبت به عملکرد مخبر صورت خواهد گرفت.