در حالی که مسعود پزشکیان شعار دولت وفاق ملی و فراجناحی داشته روند انتصاباتش نشان می دهد اولویت نخست پزشکیان انتخاب از بین دوستان و هم قومی ها و هم حزبی هایش است!

به گزارش نیمروز، مسعود پزشکیان در روزهای اخیر انتصاباتی داشته که در ادامه مرور می کنیم.

پزشکیان  شهرام دبیری را به عنوان معاون پارلمانی خود منصوب کرد، دبیری چهره ای ناشناخته در فضای سیاسی کشور است که مرور سوابقش نشان می دهد از دوستان قدیمی پزشکیان به شمار می رود، او دو دوره عضو شورای شهر تبریز بوده و او رئیس یک بیمارستان در تبریز است.

از طرفی دبیری به ورزش علاقه دارد و مالکیت یک باشگاه ورزشی تحت عنوان دبیری تبریز را بر عهده دارد.

انتصاب دیگر پزشکیان  محمد جعفر قائم‌پناه است که به عنوان سرپرست نهاد ریاست جمهوری گمارده شد، او هم از پزشکان و همکاران پزشکیان در تبریز و از دوستان قدیمی او به شمار می رود.

از طرفی محمد رضا عارف هم به نظر می رسد سهمیه سید محمد خاتمی در کابینه بوده و پزشکیان به عنوان جبران زحمات ظریف او را هم به عنوان معاون راهبردی ریاست جمهوری منصوب کرده است.

تا کنون تنها چیزی که در انتصابات پزشکیان وجود نداشته وفاق ملی و توجه به مسائل کارشناسی بوده و پزشکیان صرفا بر اساس سهمیه، رفاقت، همشهری بودن و … افراد با انتخاب کرده که امیدواریم این روند در انتخاب وزرا جاری و ساری نباشد هرچند در این صورت هم مجلس مانع شکل گیری دولت رفاقتی خواهد شد.