بیمه ها که با هدف تسکین آلام مردم در حوادث و یا سختی ها تشکیل شده اند در عمل به شکنجه گاه مردم تبدیل شده اند.

به گزارش نیمروز ، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بر اثر سانحه رانندگی سر و کارتان با بیمه بی افتد اما در این مراجعات با اظهارات  عجیب و حیرت انگیزی از طرف بیمه مواجه می شوید که با هدف پرداخت کمتر خسارت به مشتریان بیان می شود.

بیمه ها به صورت سالانه با انواع افزایش ها به صورت روتین و بلاوقفه از خودرو ها بابت بیمه شخص ثالث ، هزینه دریافت می کنند تا در زمان وقوع حادثه ، نسبت به جبران آن اقدام کنند این قاعده در رابطه با بیمه بدنه نیز صادق است اما در هنگام مراجعه به بیمه با قوانین من درآوردی شوکه خواهید شد.

در این رابطه احتمالا ندانید بیمه ها بر اساس یک قانون مضحک خودرو هایی که ارزششان تا نیمی از دیه یک انسان در ماه حرام باشد را تقبل می کنند و خودروهای گرانتر از آن را به عنوان نامتعارف می شناسند به عبارتی معادله ای برای خود درست کرده اند که چند سر سود است، اولا هنگام دریافت حق بیمه تا سقف ممکن را از مشتری دریافت می کنند اما در زمان پرداخت تا سقف دلخواه جبران می کنند.

به عنوان مثال بیمه ها هر سال طبق یک قانون من درآوردی یک خودرو را ملاک پرداخت خسارت قرار می دهند، در این رابطه مشاهدات خبرنگار نیمروز نشان می دهد بیمه ها امسال خودروی پژو پارس را مبنای پرداخت خسارت قرار می دهند ، مثلا اگر کسی با یک پراید به یک خودروی ام وی ام برخورد کند شرکت بیمه مبنا را پرشیا قرار داده و بر اساس قطعات آن و دستمزد آن نسبت به پرداخت خسارت به سایر خودرو ها عمل می کند.

این در حالی است که در حال حاضر به لطف خودروسازها معمولی ترین خودرو ها بیش از قیمت خودروی پارس معامله می شوند و بر همین اساس شرکت های بیمه گذار هم در اخذ حق بیمه و هم در جبران خسارت در حق مردم اجحاف می کنند.

به نظر می رسد با توجه به عمومیت یافتن گرفتاری های مردم در بیمه ها جا دارد نهادهای نظارتی نسبت به احقاق حقوق مردم و نظارت بر عملکرد بیمه ها اقدام جدی داشته باشند.