حسن یزدانی بدون شک اسطوره سال های اخیر کشتی کشورمان بوده است اما دست کم در دو رقابت بزرگ خود شکست های سنگین خورده است.

به گزارش نیمروز، حسن یزدانی در مسابقات جهانی در برابر تیلور ضربه فنی شد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند،  اتفاقی که شب گذشته هم تکرار شد و این بار یزدانی مقابل کشتی گیر بلغاری با اختلاف شکست خورد و یک بار دیگر به مدال طلا نرسید.

البته آنچه که شواهد نشان می دهد شکست دیشب احتمالا به دلیل اسیب دیدگی کتف یزدانی بوده اما اگر همین اتفاق را هم بپذیریم نباید از خاطر برد که مشکل کتف یزدانی یک قضیه قدیمی و تکراری است و چه بسا ممکن بود در نخستین بازی او در المپیک رخ دهد و همین مدال نقره نیز به دست نیاید.

حسن یزدانی شب گذشته علی رغم آسیب دیدگی کتف و درد شدید کم فروشی نکرد و موفق شد حتی با کسب مدال نقره به جایگاه پر افتخار ترین کشتی گیر ایران در المپیک که در اختیار غلامرضا تختی بود برسد اما نظر می رسد حسن یزدانی علی رغم همه شایستگی های خودش و شادی هایی که برای مردم به ارمغان آورد او به روزهای آخر کشتی قهرمانی نزدیک شده است و جا دارد میدان را برای نیروهای جوان تر باز کند.

از طرفی مشکل کتف یزدانی می تواند به یک پاشنه آشیل برای او تبدیل شود و حریفان با استفاده از این نقطه ضعف او را از سر راه بردارند که در این صورت شانس و سهمیه ایران در رقابت های جهانی تلف خواهد شد.

طبیعتا در سال های اخیر نام حسن یزدانی چنان سیطره ای بر وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی ایجاد کرده بود که کشتیگیران جوان اساسا در این وزن وارد نمی شدند و حتی بعضا وزن خود را هم تغییر می دادند تا پشت حسن یزدانی قرار نگیرند به همین دلیل در این وزن مثل سایر وزن ها که جوانان صاحب سبک وارد شده اند شاهد تربیت کشتی گیران قدر نبوده ایم.

از طرفی حتی در آمریکا هم کشتیگیر قدرتمند مثل تیلور برای حضور در المپیک تن به انجام مسابقه انتخابی می دهد و به دلیل شکست از حریف خود المپیک را از دست می دهد اما بسیار عجیب است که در ایران برخی نام ها گویی مالکیت یک وزن را در اختیار دارند و حضور در مسابقات انتخابی را برای خود افت قلمداد می کنند!