تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین بازی خود در جام جهانی به مصاف گواتمالا رفت که شاگردان شمسایی با برتری در این دیدار صعودشان را قطعی کردند.

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود قطعی با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

به گزارش تابناک ورزشی، در هفتمین روز جام جهانی فوتسال که در ازبکستان در حال برگزاری است از گروه F عصر امروز از ساعت ۱۶ در سالن فوتسال مجموعه ورزشی یونیورسال شهر بخارا تیم ملی فوتسال کشورمان به مصاف گواتمالا رفت که این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ با برتری شاگردان شمسایی به پایان رسید تا صعود تیم ملی به مرحله بعد قطعی شود.

 

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود تیم ملی فوتسال با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

ترکیب تیم ملی ایران: 

سعید مومنی، محمدرضا سنگی سفیدی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی و مهدی کریمی 

ترکیب تیم ملی گواتمالا:

خوزه ریس، ادگار سانتیزو، ماروین ساندوال، جانی دیاز، فرناندو کمپیناس

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود قطعی با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

 

دقیقه ۷ این دیدار برخلاف جریان بازی گواتمالا بود که توسط ادگار سانتیزو به گل رسید ولی شادی آنها چند ثانیه بیشتر طول نکشید.

دقیقه ۸ سعید احمد عباسی در شروع مجدد از نیمه زمین پاسخ گل آنها را با شوتی سرکش داد تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۱۱ سالار آقاپور بود که برتری را به اردوی تیم ملی فوتسال کشورمان آورد تا نتیجه بازی ۲ بر ۱ شود.

دقیقه ۱۴ حسین طیبی گل سوم را هم به ثمر رساند تا دهمین گل خودش را وارد دروازه گواتمالا کند و نشان دهد همیشه مقابل این تیم زهر خود را ریخته است.

دقیقه ۱۵ گواتمالا در یک ضد حمله ناگهانی توسط ماروین ساندوال گل دوم را به ایران تحمیل کرد تا نشان دهد حریف دست و پا بسته‌ای نیست. 

دقیقه ۱۶ تیم ملی ایران روی خطای ششم گواتمالایی‌ها صاحب ضربه پنالتی از روی نقطه دوم شد ولی سعید احمد عباسی قدر این موقعیت گلزنی را ندانست و توپ را به بدن سنگربان آنها کوبید تا ناکام بزرگ این صحنه نام بگیرد.

دقیقه ۲۰ گواتمالا بود که روی غافلگیری دروازه شاگردان شمسایی را باز کرد و پاتریک رویس ستاره گواتمالا بازی را با تساوی کشید تا نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم شمسایی دست به تغییر در ترکیب زد و در خط دروازه باقر محمدی را جایگزین سعید مومنی کرد تا انرژی تازه‌ای را به تیم تزریق کند که همین مساله هم ثمر داد.

دقیقه ۲۱ سالار آقاپور همان دقیقه نخست نیمه دوم دروازه گواتمالا را به زیبایی باز کرد تا تیم ملی کشورمان ۴ بر ۳ پیش بیفتد.  
دقیقه ۲۵ بهروز عظیمی هم پایش به گل باز شد و گل پنجم را برای تیم ملی به ثمر رساند تا سومین گل خود را در جام جهانی به ثمر برساند.   

دقیقه ۲۷ سعید احمد عباسی موفق شد گل دوم خود و گل ششم تیم ملی را به ثمر برساند تا خیال شمسایی را راحت‌تر کند.

دقیقه ۳۲ مهدی کریمی گل هفتم را هم برای تیم ملی ایران به ثمر رساند تا نتیجه بازی ۷ بر ۳ شود.

دقیقه ۳۶ حسین طیبی بار دیگر زهر خود را به گواتمالا ریخت و موفق شد هشتمین گل ایران را به زیبایی وارد دروازه این تیم کند.

دقیقه ۳۸ پاتریک رویس موفق شد گل دوم خود و گل چهارم گواتمالا را وارد دروازه ایران کند تا بار دیگر به تیم شمسایی شوک بدهد.

دقیقه ۳۹ احمد عباسی هت‌تریک خود را کامل کرد و موفق شد نهمین گل تیم ملی را به ثمر برساند و برتری ملی‌پوشان قاطع‌تر شود.

 

قضاوت این دیدار را مورسیا مارتینز اسپانیایی و دژان وسهیچ لهستانی همراه با رایان شفر استرالیایی برعهده داشتند. 

تیم ملی فوتسال ایران با کسب این پیروزی ۶ امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت تا صعودش به دور بعد قطعی شود. 

 

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود قطعی با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

ملی‌پوشان فوتسال ایران که سابقه کسب عنوان سومی جام جهانی را در کارنامه دارند پیش از این ۶ بار رودرروی این حریف نام آشنا قرار گرفتند که برتری مطلق از آن یوزهای ایرانی بوده و در هر ۶ مسابقه گواتمالا را شکسته داده و این هفتمین پیروزی ایران مقابل گواتمالا بود.

 شاگردان شمسایی در نخستین دیدار خود در جام جهانی به مصاف ونزوئلا رفتند و موفق شدند با نتیجه ۷ بر یک این رقیب آمریکای جنوبی خود را در هم بکوبند تا ضمن خط و نشان کشیدن برای سایر رقبا گام بزرگی برای صعود به مرحله حذفی هم بردارند. گواتمالا هم در بازی نخست خود به مصاف فرانسه رفت که اگرچه تا اواسط نیمه دوم پیش افتاده بود ولی نتوانست در حفظ نتیجه موفق باشد و بازی را ۶ بر ۳ واگذار کرد.

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود تیم ملی فوتسال با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

در دیگر مسابقه گروه F تیم ملی فوتسال فرانسه به مصاف ونزوئلا رفت و موفق شد ۷ بر ۳ به برتری برسد. در گروه F تیم ملی فوتسال ایران با ۶ امتیاز صدرنشین است و فرانسه هم با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ایران دوم است. هر دو تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آوردند. ونزوئلا و گواتمالا هم در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود تیم ملی فوتسال با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بودحالا در دور سوم، ایران و فرانسه برای تعیین صدرنشین به مصاف هم می روند و گواتمالا و ونزوئلا هم با هم دیدار می کنند و امیدوارند با کسب برتری بتوانند به عنوان یکی از تیم های برتر سوم در گروه های شش گانه، جواز حضور در یک هشتم نهایی را به دست بیاورند.

 

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود تیم ملی فوتسال با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

 

صعود قطعی پرتغال و مراکش

از گروه E از ساعت ۱۶ تیم ملی فوتسال مراکش به مصاف پاناما رفت که این دیدار ۶ بر ۳ با برتری نماینده قاره افریقا همراه بود.  از ساعت ۱۸:۳۰ هم تیم ملی فوتسال پرتغال به مصاف تاجیکستان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید.

ایران ۹-۴ گواتمالا؛ صعود تیم ملی فوتسال با چاشنی خطر/ قهوه شمسایی تلخ بود

در پایان دور دوم در گروه E پرتغال و مراکش با ۶ امتیاز اول و دوم هستند و جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آوردند. این دو تیم در دور سوم باید به مصاف هم بروند تا تکلیف صدرنشین گروه مشخص شود. تاجیکستان و پاناما هم بدون امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند و در دیدار بعدی به مصاف هم می روند و صورتی هر کدام از این دو بتوانند سه امتیاز را کسب کنند می توانند امیدوار باشند که به عنوان یکی از تیم های برتر سوم، راهی دور بعد شوند.

 

نتایج کامل بازی‌های امروز:

ایران ۹-۴ گواتمالا

مراکش ۶–۳ پاناما 

فرانسه ۷-۳ ونزوئلا 

پرتغال ۳-۲ تاجیکستان