در حالی که رهبر انقلاب همواره بر جوانگرایی در مدیریت کشور تاکید داشتند نخستین انتصابات پزشکیان در کابینه از میانگین سنی بالای هیات دولت خبر می دهد.

به گزارش نیمروز، مسعود پزشکیان با ۷۰ سال سن به عنوان رئیس جمهور جدید ایران انتخاب شد و جایگزین سید ابراهیم رئیسی گردید که در ۶۱ سالگی به مقام ریاست جمهوری ایران رسیده بود.

پزشکیان در نخستین انتصاب خود محمدرضا عارف ۷۳ ساله را به عنوان معاون اول رئیس جمهور تعیین کرد تا مشخص شود احتمالا میانگین سنی دولت اینده بر خلاف وعده ها و ادعا ها بالاتر از دولت رئیسی خواهد بود.

از طرفی گفته می شود عارف با سفارش و توصیه ویژه سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شده است.

منابع مطلع به نیمروز گفته اند خاتمی علاوه بر عارف گزینه های دیگری را هم به رئیس جمهور معرفی کرده است که همگی بازنشسته و بعضا دارای بیماری های صعب العلاج هستند و در بستر به سر می برند!

از جمله این موارد گزینه ای است که پزشکیان برای انتخاب او تحت فشار خاتمی قرار دارد در حالی که این گزینه دارای بیماری های سختی است و زمانی که به خاتمی گفته شده فرد پیشنهادی بیمار است و فاقد توان و چابکی لازم برای تصدی وزارت خانه به شمار می رود او پاسخ داده ایرادی ندارد، مصدق هم غش می کرد!