نماینده ادوار مجلس در خصوص برخی انتقادات پیرامون افزایش آمار اتباع در مراکز گردشگری در تهران، توضیحاتی را ارائه کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و دهم مجلس و از سال ۹۷ تا ۹۸ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم می‌گوید حضور اتباع افغانستانی در ایران هم تهدید است هم فرصت.
فلاحت پیشه معتقد است اگر سیاست خاصی در زمینه پذیرش اتباع وجود نداشته باشد ممکن است این موضوع تبدیل به تهدید شود و اتفاقات غم انگیزی نیز در کشور رخ دهد و این موضوع واقعیت است و قابل کتمان نیست.

او می‌افزاید: با توجه به اینکه موج تازه‌ای از مهاجرت ها، پس از به قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان آغاز شده باید در مورد آن کمی تامل کرد چراکه برخی مهاجرین سابقه نظامی گری در افغانستان را هم دارند.

فلاحت پیشه البته می‌افزاید: پس از وقوع یک ناهنجاری اجتماعی یا سیاسی نباید تمامی اتباع را متهم کرد چرا که همه مهاجرین بزهکار نیستند، به عبارت دیگر اگر نسل‌های اول و دوم مهاجرین افغانستانی نبودند شاید ایران بازسازی نمی‌شد و در دوران بازسازی ایران این نسل زحمات بسیاری را متحمل شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم معتقد است که باید اتباع شناسه دار شوند و این موضوع که چه افرادی چه زمانی وارد کشور شدند و چه زمانی از کشور خارج می‌شوند.

فلاحت پیشه در خاتمه می‌افزاید: واقعیت این است وقتی نابسامانی در پذیرش اتباع وجود داشته باشد ممکن است ناهنجاری‌هایی رخ دهد.

  • منبع خبر : تابناک